Pszichológiai magánrendelés Győrben

Taufer Ildikó

klinikai és mentálhigiéniai gyermek- és ifjúsági szakpszichológus, gyógypedagógus

Magamról - Képzettségek

Gimnáziumi tanulmányaim során már tudtam, hogy olyan pályát szeretnék választani, ami a segítő hivatások közé tartozik. Leginkább a gyermek- és serdülőkori eltérő fejlődés témaköre érdekelt, ezért nyújtottam be felvételi jelentkezésemet a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolára, ahol 1994-ben szereztem gyógypedagógiai tanári oklevelet oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakon.

1995-99-ig a győri Petz Aladár Megyei Kórház III. számú Psychiátriai és Mentálhigiénés Osztályának szakambulanciáján dolgoztam, ahol szenvedély- és pszichiátriai betegek gyógyításában diplomás segítőként vettem részt. Itt ismerkedtem meg a klinikai szakpszichológusok munkájával. 1996-2000-ig a Széchenyi István Főiskola szociális munkás képzésében a személyiség és készségfejlesztési önismereti csoportban co-terapeutaként vettem részt. Mindezek hatására döntöttem úgy, hogy felvételi kérelmet adok be a Debreceni Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karának pszichológia szakára, ahol nyolc szemesztert követően 2005-ben vehettem át pszichológusi diplomámat.

2012-ben a Semmelweis Egyetem Klinikai Pszichológiai Tanszékén klinikai és mentálhigiéniai gyermek- és ifjúsági szakpszichológusi végzettséget szereztem. A képzés során korszerű szaktudományos ismereteket és tudást kaptam a klinikai szakpszichológia köréből, így elsajátítottam a pszichodiagnosztikai folyamat lépéseit, megtanultam a dinamikus, a kognitív- viselkedésterápiás, és a rendszerszemléletű terápia alapjait. Megismerkedtem a gyermek és felnőtt pszichopatológia alapjaival, a diagnosztikus munkához kialakított állapotfelmérő és vizsgáló eszközökkel.

Gyógypedagógusként sok tapasztalatot szereztem a Radó Tibor Általános Iskola és Gyógypedagógiai Módszertani Intézményben, ahol a gyógypedagógiai szakma több területét is megismertem. Tanulásban akadályozott, enyhén értelmi fogyatékosnak minősített gyermekek oktatását-nevelését végeztem, a kezdeti években napközis nevelőként, majd osztálytanítóként. Az iskola felvállalta Győr városában a sajátos nevelési igényű gyermekek és tanulók integrációjának kialakítását, segítését. A szakmailag jól megalapozott integrált nevelés elkötelezett és támogató híve lettem. Elsők között vettem részt gyógypedagógusként Győrben sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai integrációjának segítésében. Miután pszichológusi diplomám megszereztem, iskolapszichológusi tevékenységet is végeztem az intézményben.

Eddigi szakmai pályám meghatározó és fontos része volt, hogy dr. Torda Ágnes főiskolai docens kérésére a Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kar Gyógypedagógiai Intézeti Tanszékén oktatói tevékenységet láttam el 2006-2010 között. Több tárgy oktatását is végeztem (pl. Gyógypedagógiai pszichodiagnosztika, Készségfejlesztés, Integrált nevelés) nappali és levelező képzésben. Az oktatói munka mellett az Apáczai Karon tanulmányokat folytató, fogyatékossággal élő hallgatók kari koordinátori feladatait is elláttam.

Pszichológusi pályám fontos szakasza, hogy 2010 szeptemberétől pedagógiai szakszolgálatban nyújtottam segítséget a hozzánk forduló klienseknek. Négy évet a Mosonmagyaróvári Nevelési Tanácsadóban dolgoztam, ahol feladataim közé tartozott a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézségek és zavarok diagnosztikája; magatartási zavarok egyéni- és csoportos pszichológiai terápiája; kapcsolattartás és konzultáció szülőkkel, pedagógusokkal és gyermekvédelmi intézményekkel.

2014-től 2023 novemberéig a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Székhelyintézményében, a megyei szakértői bizottságban gyógypedagógus-pszichológusként nagy rutint szereztem a gyermek- és serdülőkori eltérő fejlődés, és pszichés zavarok diagnosztikájában (pl. autizmus spektrum zavar, figyelemhiányos hiperaktivitás zavar, szelektív mutizmus, tanulási zavarok, stb.). Emellett nevelési tanácsadás szakfeladat keretei között gyerekekkel, serdülőkkel pszichológiai terápiás munkát is végeztem.

Képzettségek

Szakvizsga:

  • 2012 klinikai és mentálhigiéniai gyermek- és ifjúsági szakpszichológus – Semmelweis Egyetem Klinikai Pszichológiai Tanszék

Felsőfokú végzettségek:

  • 2005 okleveles pszichológus – Debreceni Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar
  • 1994 oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár – Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola

Munkatapasztalatok

  • 2023 szeptemberétől Személyiségfejlesztő Akadémia:
    • meghívott oktató
  • 2023. március – 2023. december győri Család és Gyermekjóléti Központ:
    • egyéni pszichológiai tanácsadás
    • szociális szakemberek részére szakmai készségfejlesztés nyújtása
  • 2014-2023 Győr-Moson-Sopron Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat Székhelyintézménye:
    • megyei szakértői bizottságban klinikai és mentálhigiéniai gyermek- és ifjúsági szakpszichológus-gyógypedagógusként pszichodiagnosztikai tevékenység
    • megyei szakértői bizottság munkaközösség-vezetője
    • Győri Tagintézményben nevelési tanácsadás szakfeladat keretei között terápiás munka és tanácsadás
  • 2020-2021 Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar Gyógypedagógia Tanszék:
    • óraadó oktatói tevékenység.
  • 2010-2014 Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Mosonmagyaróvári Tagintézménye:
    • nevelési tanácsadás
    • terápiás és pszichodiagnosztikus munka
  • 2007-2010 Nyugat-Magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kar, Neveléstudományi Intézet, Gyógypedagógiai Intézeti Tanszék:
    • intézeti tanszéki munkatársaként oktatói feladatok ellátása
  • 2001-2007 Radó Tibor Általános Iskola és Gyógypedagógiai Módszertani Központ:
    • gyógypedagógus (osztálytanító, napközis nevelő, utazó gyógypedagógusként sajátos nevelési igényű gyermekek integrációjának segítése, gyermekek fejlesztése)
    • iskolapszichológia feladatok ellátása
  • 1999-2001 Győri Nevelési Tanácsadó:
    • pszichopedagógus, részképességzavarok diagnosztikája, részképesség zavarral küzdő gyermekek fejlesztése, valamint tanulási- és magatartás zavarral küzdő gyermekek diagnosztikája és terápiás ellátása
  • 1996-2000 Széchenyi István Főiskola:
    • szociális munkás képzésben óraadó
  • 1995-1999 Petz Aladár Megyei Kórház III. számú Psychiátriai és Mentálhigiénés Osztályának TÁMASZ Szakambulanciája:
    • alkohol- és szenvedélybetegek gyógyításában diplomás segítő
  • 1994-1995 Győr Megyei Jogú Város Csecsemőotthona:
    • gyógypedagógus-pszichopedagógusként az otthonban élő gyermekek gyógypedagógiai fejlesztése, az otthonban élő anyák támogatása

Akkreditált képzéseken való részvétel

  • „Ehess, ihass, ölelhess, alhass – A csecsemő/kisdedkori funkcionális zavarok eredete és gyógyítási lehetőségei a perinatális tudomány és a szülő/csecsemő pszichoterápia fényében”. SE-TK/2023.I./00276
  • Autizmus Diagnosztikus Obszervációs Séma (ADOS) tréning
  • Szorongós csoport vezetése kognitív-viselkedésterápiás program keretében -módszertan és elmélet. SE-TK/2019.I./00294
  • Gyermekkori depresszió és szorongás kognitív-viselkedésterápiája. SE-TK/2019.I./00230
  • A társas kirekesztettség csökkentése és önvédelmi stratégiák gyermekek számára A „COOL-élés törvényei” szociális készség fejlesztő tréning. SE-TK/2019.I./00264
  • A hiperaktivitás-figyelemzavar viselkedésterápiája. SE-TK/2019.I./00295
  • Az autizmus, autizmus-spektrumzavarok felismerése, terápiás, kognitív viselkedésterápiás és pszicho-edukatív megközelítése a szülők és társ-szakmák együttműködésével. SE-TK/2015.I./00289

Tanúsítványok

  • Leiter Nemzetközi Teljesítmény Skálák – Harmadik kiadásához kötődő tesztfelhasználói tanfolyam
  • Autizmus Diagnosztikus Obszervációs Séma (ADOS) klinikai használatára jogosult szakember
  • A matematikatanulás zavarai (diszkalkulia)
  • Wechsler Felnőtt Intelligenciateszt – Negyedik kiadásához kötődő tesztfelhasználói tanfolyam
  • Bayley Csecsemő és Kisgyermek Skálák – Harmadik kiadásához kötődő tesztfelhasználói tanfolyam
  • Dean-Woodckock Neuropszichológiai Tesztkészlethez kötődő tesztfelhasználói tanfolyam
  • Általános Nonverbális Intelligenciateszt – Második kiadásához kötődő tesztfelhasználói tanfolyam
  • Wechsler Óvodás és Kisiskolás Intelligenciateszt – Negyedik kiadásához kötődő tesztfelhasználói tanfolyam
  • 150 órás családterápiás önismereti képzés

Pályázatokban, projektekben való részvétel

  • Leiter-3 nonverbális intelligencia-vizsgáló eljárás hazai adaptációjában pszichodiagnosztikai tevékenység; 2023. február-május.
  • A Bayley III. teszt hazai adaptációjában pszichodiagnosztikai tevékenység; 2016-2017.
  • Dean-Woodcock Neuropszichológiai Tesztkészlet; UNIT-II általános nonverbális intelligencia vizsgáló eljárás hazai adaptációjában pszichodiagnosztikai tevékenység; 2016 tavasz-2016 ősz.
  • TÁMOP 3.4.2/B „Sajátos nevelési igényű gyerekek integrációja (Szakszolgálatok fejlesztése)” kiemelt projekt a „Téri tájékozódás fejlesztő program” valamint „Kézikönyv a szekvenciális emlékezet és figyelem gyakorlásához” fejlesztési eredményességének vizsgálata és továbbfejlesztése kutatás-fejlesztési program keretén belül a „Téri tájékozódás fejlesztő program” fejlesztő eljárás bemeneti és kimeneti felmérésének eredményei című tanulmány elkészítése. 2015. január-2015. június.
  • London-torony Adaptív Teszt, Fordított Corsi-kocka, Folyamatos teljesítményteszt, Gyors Automatizált Megnevezés teszt hazai adaptációjában pszichodiagnosztikai tevékenység; 2015. szeptember.
  • D-2 figyelmi és összpontosítási teszt; CBCL Gyermekviselkedési kérdőív hazai adaptációjában pszichodiagnosztikai tevékenység; 2015 tavasza.
  • WPPSI–IV hazai adaptációjában pszichodiagnosztikai tevékenység; 2014 április-július.
  • Szakértőként való részvétel a pedagógiai szakszolgálatok vizsgáló és terápiás eszközellátottságának felmérését végző kutatásban. 2013 ősz.